1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Psychodelia w czasach Beat Generation i San Francisco Renaissance

 

 

Wykład I

Ruch beatnikowski a fenomen San Francisco Renaissance; jego koneksje europejskie (Dylan Thomas, wcześniej Rimbaud i bohema fin-de-siecle’owa; na gruncie rodzimym Greenwich Village); światopogląd beatnikowski (możliwe znaczenia słowa “beat” i ich implikacje kulturowe, wojna koreańska, zimna wojna, maccartyzm); odnośna literatura": Rexroth, Broyard, Mailer, Clellon Holmes.

Wykład II

Poezja beatu i SFR (formy, tematyka,inspiracje psychodeliczno-mistyczne): Ginsberg, Lamantia, McClure, Ferlinghetti, Corso.

Wykład III

Proza beatnikowska: Kerouac, Burroughs, Clellon Holmes; we pierwszym wypadku dodatkowo wzmianka o głębokim wpływie na Stachurę, którego można uznać niemal za plagiatora Kerouaca, w drugim szczególny nacisk na konsumpcję narkotykowo- psychodeliczną i jej artystyczne przełożenia.

Wykład IV

Dokumentacja filmowa rzeczonego fenomenu (“Pull My Daisy”, hollywodzka adaptacja “Subterraneans” Kerouaca).

Muzyczny kontekst tegoż fenomenu (Parker, Coltrane, Mulligan – ale i np. Bille Holiday; wskazana byłaby jakaś aparatura odtwarzająco-nagłaśniająca).

Obserwuj Instytut LAI!

Who's Online

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.